הצעת החוק ל"הזנה בכפייה" אושרה לקריאה שנייה ושלישית

שלמה בן יוסף | צילום: אילוסטרציה No Comments on הצעת החוק ל"הזנה בכפייה" אושרה לקריאה שנייה ושלישית
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הפנים אישרה לפני שעה קלה את הצעת חוק ההזנה בכפייה של אסירים (הצעת חוק לתיקון פקודת בתי הסוהר (מס' 48), התשע"ד – 2014). כל הסתייגויות האופוזיציה נדחו ולאחר רביזיה שהגיש ח"כ חמד עמאר החוק אושר סופית בוועדה והוא צפוי לעלות למליאה לקריאה שנייה ושלישית היום אחר הצהריים. כך מסר לסוכנות תצפית דוברה של חברת הכנסת רגב.

יו"ר הועדה ח"כ מירי רגב פתחה את הועדה ואמרה כי "זה לא סוד כי באופן אישי גרסתי שאסיר בטחוני או כל אסיר שהוא ששובת רעב ומבין שבסופה הוא יכול למות – יש לאפשר לו זאת. עם זאת, כיו"ר ועדת הפנים וכחברת הקואליציה אני יכולה להבין את רצונו של ראש הממשלה והשר לביטחון פנים לדאוג לביטחונם של האסירים הנמצאים במשמורת של השב"ס".

"יש לזכור שתופעת הטרור לא נגמרת בכלא, שהרי חומות הכלא אינן מפרידות בין טרור אלים לבין טרור בשיטת שביתות רעב. ולכן, רק יד ברזל יכולה לעשות סדר מול התופעה, שבטווח הארוך תהיה גם לטובת האסיר, והצעת חוק זו המונחת בפניכם היא מאוזנת, מידתית וראויה על פי כל הסדר שיפוטי בינלאומי".

בעניין ההסכם שקיימו השב"ס בשבוע שעבר מול שובתי הרעב אמרה ח"כ רגב כי "זה נעשה מאוחר מדי, אפשר היה לעשות זאת הרבה יותר מוקדם".

דובר חברת הכנסת רגב הוסיף בדבריו לסוכנות תצפית כי בשבועיים האחרונים קיימה ועדת הפנים והגנת הסביבה דיונים אינטנסיביים ומעמיקים בהצעת החוק. הועדה האזינה בקשב רב לעמדותיהם של כל הגורמים שביקשו להתבטא בעניין, ולכל חברי הכנסת שהיו מעוניינים בכך ניתנה ההזדמנות להציג את עמדותיהם והסתייגויותיהם בוועדה. נוסח הצעת החוק הסופי כולל שינויים משמעותיים לא מעטים עליהם החליטה הוועדה.

הצעת החוק נועדה לאפשר מתן טיפול רפואי לאסירים שובתי רעב, אף אם לא נתנו את הסכמתם לכך. זאת, במטרה לאפשר לאסיר להביע את מחאתו באמצעות שביתת הרעב, אך באופן שלא יסכן באופן חמור את בריאותו ובמקרים קיצוניים אף את חייו. ח"כ רגב אמרה: "השגת האיזון בין ערך שמירת חייו של האדם וקדושת החיים לבין ערך האוטונומיה והרצון החופשי של הפרט מורכבת עוד יותר כאשר מדובר באסירים המצויים באחריות המדינה ומעצם היותם במשמורת בית הסוהר, מוגבלים בזכויותיהם".

כאמור, הצעת החוק אושרה לקריאה שנייה ושלישית והיא צפויה לעלות להצבעה הסופית היום במליאת הכנסת.



0 תגובות